Gayrimenkul satışında yeni dönem başlıyor. Alım-satım işlemleri 4 Temmuz itibarıyla
noterlerde de gerçekleşecek.
Gayrimenkul alım-satım trafiğinde yaşanan artış özellikle büyükşehirlerdeki tapu
dairelerinde yoğunluğa neden oluyor, kimi dönemlerde randevu
alınamıyordu. Tapudaki yoğunluğun azaltılması amacıyla yeni bir uygulama ihtiyacı
ortaya çıktı ve noterler sisteme dahil edildi.
Noterlerde sadece konut değil, ofis, dükkân, arsa ve tarla gibi ‘tüm taşınmazların’ alımsatım işlemi yapılacak.Hürriyet’in haberine göre, notere randevusuz gidilmesi mümkün değil.
Satış işlemini noterden yapmak isteyenler Türkiye Noterler Birliği’nin ‘e-randevu/başvuru’
uygulamasından e-Devlet kapısını kullanarak başvuru yapacak. Başvuru esnasında, satışı
yapılacak taşınmaz seçilecek. Türkiye Noterler Birliği Bilgi Sistemi’ne (TNBBS), tarafların
bilgileri, taşınmazın emlak vergi değeri ile taraflar arasında belirlenen satış bedeli gibi bilgiler
işlenecek ve belgeleri yüklenecek. (Yüklenen belgelerin asılları, randevu tarihi ve saatinde ibraz
edilecek.)
Ayrıca işlemin yapılacağı noterlik de başvuru aşamasında seçilecek. Türkiye Noterler Birligi
Bilisim Sistemi’ne gönderilen talepler seçilen noterliğin başvuru ekranına düşecek. Noterin
hukuki veya fiili bir engeli nedeniyle başvuru belgesini düzenleyememesi hâlinde başvuru
reddedilerek taraflara noterlik bilgisini güncelleme imkânı sağlanacak. Bu durum tarafların
kaydettikleri telefon numaralarına kısa mesajla bildirilecek.