Ofis çalışanlarına 20 beslenme önerisi « Bölge Haber Gazetesi

25 Mayıs 2022 - 01:15

Ofis çalışanlarına 20 beslenme önerisi

Ofis çalışanlarına 20 beslenme önerisi
Son Güncelleme :

28 Aralık 2021 - 19:21

109 views

Ofis çalışanlarına 20 beslenme önerisi

Gün boyu masa başında çalışmaya bağlı olarak yetersiz fiziksel aktivite, yoğun iş temposu ve stresli yaşam tarzı ofis çalışanlarında sağlığı olumsuz yönde etkileyebilir. Ayrıca modern yaşamın beraberinde getirdiği zamanla yarışın, ulaşımı kolay paketli gıdaların, hızlı pişirilen ve tüketilebilen besinlerin ve bunların yanında bol kalorili içeceklerin de ofis çalışanlarının hayatında olduğunu belirten Aktif Yaşam Koçu Zeki Şahin, “Kendi bünyesinde çalışanlara catering hizmeti veren kuruluşlarda iyi planlanmamış ve kalori içeriği fazla olan menülerin tüketilmesi, hem sağlık sorunları oluşmasına yol açar, hem de iş performansını olumsuz etkileyebilir. Bunlarla birlikte ofis çalışanlarında en çok obezite, insülin direnci-diyabet, kolesterol yüksekliği, bel çevresinde yağlanma, hipertansiyon, kas iskelet sistemi hastalıkları, D Vitamini başta olmak üzere diğer vitamin ve mineral eksiklikleri de görülebilir” açıklamasında bulundu.

Aktif Yaşam Koçu Zeki Şahin,  ofis çalışanlarına 20 öneride bulundu.

Günlük su tüketimi kilo başına 30 ml’yi (kg*30ml) geçmelidir.

Kahvaltısız güne başlamayın.

Kahvaltıda poğaça, börek gibi aşırı yağlı ve kalorili tercihler yerine kalorisi kısıtlanmış Herbalife ürünleri veya  tam tahıllı ekmek ile yapılmış tost, yulaf-meyve karışımları gibi tercihler yapmalısınız.

Günde ortalama 3 porsiyon sebze ve şekersiz veya şeker oranı düşük meyve tüketmelisiniz..

Fazla mesai saatleri ile yoğun çalıştığınızda dahi günlük 3 ana öğünü düzenli yapmalısınız.

Sık sık atıştırma yapmak yerine düzenli ara öğünler yaparak kan şekerini dengeleyip bir sonraki öğüne kadar açlık mekanizmasını kontrol altına almış olmalısınız.

Öğle yemeğinden sonra yorgunluk, uyku hali gibi problemler yaşamamak için karbonhidrat tüketimini en aza indirmek gerekir.

Öğünlerinizin yanına salata ve yoğurdu uygun porsiyonlarda ekleyerek doygunluk sağlamaya çalışın

Ara öğünler için ofis çekmecemde paketli gıdalar yerine taze veya kuru meyve, kavrulmamış kuruyemiş bulundurun.

Günlük çay ve kahve tüketimim 5 fincanı geçmesin.

Çay ve kahve tüketimlerimde şeker ve ilave kremalardan uzak durun.

Bitki çaylarını bağışıklık sistemimize olan olumlu etkilerinden dolayı günlük yaşantımda düzenli tüketin.

Ofiste toplantılar veya kutlamalarda sıklıkla tüketilen kurabiye, pasta, şerbetli tatlı gibi boş enerji kaynaklarından çoğunlukla uzak durun.

Öğünlerde yemeklere ilave tuz eklemekten kaçının.

Baharatların metabolizmayı hızlandırıcı etkisinden faydalanın.

Ayaküstü atıştırma yapmayın. Yiyecekleri farkına vararak yavaş yavaş tüketin.

Şekerli ve gazlı içeceklerden uzak durun.

Ofis içerisinde 2 saatten fazla hareketsiz kalmayın, mümkün oldukça yerinizden kalkıp tur atarak iskelet sistemimi rahatlatın, asansör yerine merdiven kullanın.

Oturduğunuz yerde esneme hareketleri yapın.

İş yerine ulaşım sırasında geliş veya dönüş yolunda kendinize yürüyüş için imkanlar oluşturun.

Zeki Şahin

Aktif Yaşam Koçu

YORUM YAP

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x