Kocaeli Büyükşehir Belediyesi gıda ile temas halinde olan sebze, meyve ve balık hallerindeki çalışanlara Covid-19 tedbirlerine yönelik eğitim verdi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların yoğun olarak bulunduğu, sıklıkla temas ettiği düşünülen yerlerde ve ön planda olan meslek gruplarına yönelik Covid-19 eğitimleri devam ediyor. Daha önce İl Emniyet Müdürlüğü, berberler, kuaförler, okul kantinleri, anaokulu, kreş, ticari taksiler ve taksi duraklarında çalışan personele yönelik verilen eğitimler bu kez sebze, meyve ve balık hallerinde çalışanlara verildi.
ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kaynak Geliştirme ve İştirakler Dairesi Başkanlığı Haller Şube Müdürlüğüne bağlı İzmit balık pazarı, Balıkhan Balık Pazarı, Başiskele Sebze-Meyve Hali, Başiskele Balık Hali, Karamürsel Ereğli Balık Hali, Gebze Sebze-Meyve Hali’nde düzenlenen Covid-19 tedbirleri eğitimini Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Sağlık işleri Şube Müdürlüğü Eğitim birimi tarafından verildi. Eğitimde, bulaşma riskinin gıda ile temas halinde taşıdığı riskler ve alınması gereken önlemler hakkında bilgi verildi.
TEMİZLİK MASKE VE MESAFE
Covid-19 salgını hakkında bilgi verilen eğitimlerde, vaka sayılarının düşmesinde temizlik, maske ve mesafe kurallarından geçtiği belirtildi. Hallerde çalışan personelle verilen eğitimlerde müşterilere yönelik tedbirler, personeli korumaya yönelik tedbirler, ortam temizliği ve dezenfeksiyon başlıklarına değinildi.
MÜŞTERİ ÖNLEMLERİ
Hallerde gerçekleşen alışveriş sırasında en önemli kuralın mesafe olduğuna dikkat çekildi. Alışveriş sırasında 1 metrelik sosyal mesafe, müşterilerin ödemelerinde tercihen temassız ödeme, müşterilerinde alışveriş sırasında maske takması, müşterilerin yüzeylere ve ürünlere dokunmaması gerekliliği ve dokunmaları halinde el antiseptiği kullanılması gerektiği ifade edildi. Ayrıca hallerde Sağlık Bakanlığı’nın Covid-19 tedbirleri kapsamında yayınlanan afişlerin bulundurulması gerektiği aktarıldı. Büyükşehir Belediyesi Covid-19 tedbirleri kapsamında olabilecek eğitim taleplerine yönelik eğitimler vermeye devam edecek. Eğitim talep edecek olan kurumların 153 Çağrı Merkezi’ni aramaları yeterli.
Ümit ÜLKER